BKP

#EkspertBKP: Pozycjonowanie strony firmowej to nie tylko linki, co jeszcze?

#EkspertBKP: Pozycjonowanie strony firmowej to nie tylko linki, co jeszcze?

Optymalizacja strony – SEO Google

Tak naprawdę jednym z najważniejszych działań, jakie należałoby podjąć w ramach pozycjonowania strony www, jest optymalizacja samego serwisu. Brak opisów, niskiej jakości treść, a także… źle zatytułowane zdjęcia mogą sprawić, że trudniej będzie ci walczyć z konkurencją o miejsce w TOP 10. Od czego zacząć?

 

Optymalizacja może być związana zarówno z technicznym aspektem działania strony, jak i z dostępną na niej treścią. W pierwszym przypadku mówi się m.in. o szybkości ładowania strony, błędach 404, ilości przekierowań, a także o poprawie struktury linkowania wewnętrznego, czy o wdrożeniu danych strukturalnych. Brzmi skomplikowanie, prawda? I niestety… często takie jest w praktyce. Dlatego optymalizacja, pozycjonowanie stron www to oferta agencji SEO (bizzit.eu), które posiadają nie tylko wiedzę, ale i narzędzia niezbędne do przeprowadzenia tego procesu.

 

Przejdźmy teraz do treści. Nawet jeśli na stronie jest ich wiele, to może się okazać, że nie wpływają  na pozycję w Google. Dlaczego? Ponieważ są źle przygotowane, nie zawierają słów kluczowych, a także brak im odpowiedniej edycji (m.in. nagłówków, pogrubień, listowań). Ponadto działaniem, które może przynieść dużo korzyści w stosunkowo krótkim czasie, jest optymalizacja metatagów – (tytułu i opisu strony, który umieszcza się w jej kodzie). Specjaliści SEO często właśnie od tego zaczynają.

 

Z optymalizacją związany jest także nasz kolejny punkt, czyli content marketing.

 

Content marketing a pozycjonowanie stron firmowych

Content marketing, czyli marketing streści,to strategia, która polega na tworzeniu i dystrybucji przydatnych oraz angażujących treści, dopasowanych do wybranej grupy odbiorców (czyli do twoich klientów).

 

W ramach content marketingu wyróżnić można wiele działań. To m.in. artykuły udostępniane zarówno w serwisach zewnętrznych (jeszcze lepiej działają, gdy zawierają odnośniki prowadzące do strony), jak i w ramach twojej witryny, np. na firmowym blogu. Oprócz tego wyróżnia się tworzenie unikalnych opisów produktów/usług, opisów kategorii, czy treści udostępnianych w mediach społecznościowych.

 

Aby miały jak największy wpływ na pozycjonowanie, powinny zawierać najważniejsze słowa kluczowe, a także posiadać strukturę przyjazną SEO (np. nagłówki, które nie tylko porządkują treść, ale także dają sygnał robotom wyszukiwarki, o czym jest dana podstrona). Dlatego content marketing to usługa oferowana przez agencje SEO.

 

Google Moja Firma i pozycjonowanie w mapach Google

Innym sposobem na poprawę widoczności w sieci jest stworzenie wizytówki Google Moja Firma, która wyświetlana jest w wynikach wyszukiwania niezależnie od pozycji twojej strony internetowej. Aby „działała”, musi być jak najlepiej wypełniona – należy w niej zamieścić dane teleadresowe firmy (co istotne, to usługa skierowana wyłącznie  do tych firm, które posiadają stacjonarną siedzibę), godziny pracy, zakres działania, zdjęcia, a także opis konkretnych produktów czy usług, wraz z cenami. Użytkownicy mogą również wystawiać opinie w twojej wizytówce, które, o ile są oczywiście przychylne, często ułatwiają podjęcie decyzji zakupowej innym klientom.

 

Mając wizytówkę, możesz także uzyskać swój własny znacznik w mapach Google, co znacząco ułatwi znalezienie cię. Tylko tutaj trzeba zadbać o pozycjonowanie w mapach Google, m.in. poprzez dokładne wypełnienie wizytówki, a także linkowanie lokalne.

 

Inne czynniki rankingowe Google, czyli co wpływa na pozycje strony

Co jeszcze może wpływać na pozycję strony internetowej, oprócz linków? To m.in.:

 

  • dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych,
  • zgodność z zasadami User Experience,
  • przyjazne, krótkie URL-e, optymalizacja obrazów,
  • posiadanie certyfikatu bezpieczeństwa,

 

i wiele, wiele innych. Więc, jak sam mogłeś się przekonać, linki to niewielka część prac związanych z pozycjonowaniem strony. Co jeszcze jest ważne? Aby wszelkie działania poprzedzić dokładną analityką, a także audytem strony. Dzięki temu można zweryfikować, co dotychczas było robione dobrze, a co należy poprawić, aby jak najszybciej zacząć osiągać optymalne efekty.

 

Autor: Bizzit S.A. 
 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w twojej przeglądarce.   Zamknij